Якість – один з основних та визначальних показників, що впливають на вибір ювелірних виробів покупцем. Особливо це стало актуальним в наш час. Виробники ювелірних виробів, для підвищення конкуренто спроможності, намагаються постійно підвищувати якість своїх товарів. Адже тільки гарною репутацією, що формується за рахунок якості та надійності ювелірних виробів, можна здобути увагу покупців. Покупці ж в свою чергу ставлять все нові і нові вимоги до коштовних прикрас. В останні роки найбільш актуальними стають проблеми безпеки споживання товарів. Подібні вимоги висунуті тепер і до ювелірних виробів.
Досить часто людина надає магічні властивості різноманітним предметам. У науковій літературі це називають фетишизмом. Фетишизм (фр. fetichisme) – одна із ранніх форм релігійних вірувань; поклоніння предметам неживої природи, які є нібито наділені чудодійною силою. Яскравим прикладом фетишизму у сьогоденні є носіння різноманітних амулетів, оберегів тощо. Зазвичай такі амулети и обереги – це вироби з коштовних металів та каміння. Оскільки ювелірна сировина вже наділена незвичайними фізичними та естетичними властивостями і завжди приваблювала людину грою світла своєрідним блиском. Виникнення фетишизму датується часами язичництва. Але відомі приклади поклоніння коштовним металам і ще в більш ранніх цивілізаціях. Ми можемо чітко прослідкувати розвиток фетишизму з стародавніх цивілізацій, проходячи через середні віки і аж до наших часів. Незважаючи на стрімкий розвиток новітніх технологій, настання комп’ютерної ери, людина і до тепер не втратила вірування у надзвичайні властивості коштовностей. Хоча зараз вони не мають такого явного вираження, як у стародавні часи, а перейшли на рівень підсвідомого. Людину ніби притягує до незвичайної краси ювелірних виробів. Коштовності залишаються ознакою добробуту, благополуччя, стабільним фінансовим інструментом накопичення.
Та чи так містичні надзвичайні властивості коштовностей як про них говорять? Розвиток технологій надав можливість в деякій мірі надавати виробам певних цілющих властивостей, розкрив механізми взаємодії коштовностей та людини.
Для прикладу можна навести широковідому дію срібла, яке знешкоджує хвороботворні мікроорганізми. Частково розчиняючись у воді, срібло утворює іони, що здатні вбивати хвороботворні мікроорганізми. Зараз на основі цього механізму виготовляють фільтри для очистки води у промисловості та побуті.
Новітні технології дозволяють надавати ювелірних виробам певного магнітного заряду, що позитивно впливає на організм людини. Можна виділити декілька видів впливу ювелірних виробів на організм людини. Зокрема: психологічний вплив та фізико-хімічну дію.